Snart Jr-EM...

ti. 23.mars 21:15

Fredag reiser LC og Malen til Frankrike for å spille årets Jr-EM. Undertegnede skal også være med, denne gangen som coach, hovedsaklig for jentene. Det er bare å krysse fingrene og ønske lykke til.

Siden sist har vi som vanlig spilt turneringer i innland og utland. Nå sist med suksess i Molde Open. Mads viste sinnsyk klasse ved å gå til topps til tross for skade og dårlige forberedelser. Han måtte ned i kjelleren ved flere anledninger, først i desperado der han striket ut fra 7 ruten til 228 og finalespill med 2 pinners klaring. I steget hadde han 63 poeng halveis, men striket ut der også for å slå Ruud. I finalen havnet han under for vår egen Martin Olsen, men en 6 bagger i siste serien gjorde at han kom inn igjen i matchen. Det var poengsummen på 2 serier som var finaleformatet og til slutt ble det seier med 6 pinner. Ekstra godt var det nok å ta over ledelsen i WC også, slik at ett bra NM kan sikre reise Kroatia.
Martin best i innledende og i PP finalen, så det bør vel bety at han også nærmer seg en plass på VM laget til sommeren. Olav ble nr 6 og Fredrik nr 9, kun en pinne fra PP finalen så alt i alt en god laginnsats. Monica spilte også godt i innledende men fikk det ikke helt til i mellomspillet. Siden Line B har trent med oss noen måneder nå, kan vi jo nesten skryte på oss double seier :). Uansett veldig bra av en 14 åring å vinne en slik turnering med hele dame teamet tilstede.

Når det gjelder alt annet som har skjedd siden sist så er det vel ikke mange nyheter siden bres fungerer bra for de som er interessert. Mads vant forrige WC på Veitvet, Martin ble nr 2 i Narvik, LC ble nr 2 i Orkla og Vallø, Sandra vant KM osv. I tillegg til diverse ligaspill i Sverige og Osloliga her hjemme for juniorene så er vi da i aktivitet :)